New York Times correction, finally

Almost two weeks ago I spotted an error in a New York Times op-ed piece. In my post, I wrote: “Perhaps it’s a small matter. But maybe not, as a New York Times op-ed chose to mention it in the limited space these things have.”

The error was the article’s claim that Charles and David Koch have contributed to FreedomWorks, a group that advocates for limited government.

As reported on its corrections page for April 13: “An Op-Ed article on April 4, about disclosure rules for nonprofit groups that engage in political advocacy, imprecisely described contributions by the billionaire brothers Charles and David Koch to such groups. While they contributed to a predecessor of the conservative group FreedomWorks, they say they have not contributed to FreedomWorks itself.”

I suppose this qualifies as a correction. The Times can’t quite bring itself to use the word incorrectly, using the vague and less harsh term imprecisely instead.

Powerline has more on this matter here, and on an earlier error by the Times here.

2 Comments

  • Since you like to point out “corrections” will you please correct your incorrect post from January 12 where you did not include Deputy Education Commissioner Dale Dennis’ entire position on fund balances. I’m glad the New York Times made a correction and they should have used the word “incorrectly,” but Bob until you correct your own post, you have no creditability to point out reporting errors.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

  • Wichita Chamber calls for more cronyism

  • Export-Import Bank threatens a revival

  • Does Kansas have its own Solyndra?

  • The real free lunch: Markets and private property

  • Kansas senators vote to advance Ex-Im Bank

%d bloggers like this: